پیدا شدن هواپیمای مالزی در فیس‌بوک

تبلیغات
داستان کوتاه کد موزیک
پیدا شدن هواپیمای مالزی در فیس‌بوک

 

 اخیراً در فیس‌بوک به نقل از یاهو لینکی منتشر شده است که خبر از پیدا شدن هواپیمای خطوط هوایی مالزی می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یاهو، این لینک با عناوینی مانند " پیدا شدن هواپیمای مالزی"، " ویدیوی سقوط هواپیمای مالزی در مثلث برمودا" کاربران را ترغیب به کلیک بر روی خود می‌کند.
لینک مورد نظر از عدم آگاهی کاربران در مورد اینکه این هواپیما هنوز یافت نشده  است استفاده می کند و حس کنجکاوی آنها را نسبت به نحوه پیدا شدن هواپیما و جزئیات بیشتر تحریک می کند.
کاربران با دیدن تصاویری از یک هواپیما سقوط کرده اطمینان بیشتری می ‌یابند غافل از اینکه این تصاویر مربوط به سقوط پرواز 1549 خطوط هواپیمایی آمریکا و یا پرواز لیون ایر 904 هستند.
پس از کلیک بر روی لینک نمایش فیلم، از کاربران درخواست می شود تا قبل از تماشای این ویدیو لینک را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و سپس از شما درخواست می‌شود تا به تعدادی سؤال پاسخ دهید غافل از اینکه پاسخ به این سؤالات اطلاعات شخصی شما را در معرض تهدید قرار می دهد.
بطور خلاصه این لینک نوعی کلاهبرداری و سوءاستفاده از احساسات کاربران در مورد یک اتفاق تراژیک جهانی محسوب می شود.
لازم بذکر است تا کنون هیچ نشانه ای از پیدا شدن این هواپیما توسط مقامات بین المللی اعلام نشده است و پس از حدود هفت روز سرنوشت این هواپیما و 239 سرنشین آن همچنان در هاله از ابهام قرار دارد.
 
  مردم فریبی با طعم سیگار کهنه!
 
  سال گذشته 16 میلیارد نخ سیگار در ایران تولید شد و رکورد این تولید با افزایش عجیبی در سال 92 شکست. بر اساس آمارهای شرکت ملی دخانیات تنها در هفت ماه سال جاری میزان فروش سیگارهای تولید داخل معادل کل فروش سال قبل بوده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، آنطور که مسئولان دخانیات می گویند قرار است سال 93 نیز 28 میلیارد نخ سیگار در کشور تولید شود. این در حالی است که برآورد کلی از میزان مصرف داخلی رقمی بالغ بر 65 میلیارد نخ است که از این رقم هفت میلیارد نخ از سوی عاملیت‌های صنعتی و بیش از هشت میلیارد نخ از مبادی رسمی وارد کشور می شود. با تحلیل این ارقام می توان نتیجه گرفت حدود 25 درصد نیاز کشور در این حوزه از طریق قاچاق تامین می شود. اما در میان سیگارهایی که به صورت رسمی و با برچسب های هشدار دهنده به بازار عرضه می شود نابسامانی ها و سوداگری های عجیبی رخ داده است.

برخی عرضه کنندگان سیگارهای خارجی در کشور با استفاده از ترفندی جدید به سودهای کلان می اندیشند. آنها سیگارهایی که در انبار مانده و به لحاظ کیفی به سطح نازلی رسیده است پس از چند سال دوباره به بازار عرضه می‌کنند و با این بهانه که برچسب هشدار ندارد و یا طرح هشدار چاپ شده روی آنها قدیمی است قیمت فروش را تا دو برابر افزایش می دهند.

سیگارهایی که بیش از سه سال در انبار مانده و باید نابود شود حالا منبع درآمد جدیدی برای عاملان واردات برخی برندها شده است.

اگرچه سیگار کالایی است که هیچ کس نمی خواهد درباره سطح کیفی تولید و عرضه اش اظهارنظر جدی بکند اما به هر روی مصرف سرانه ایرانیان 800 نخ در سال است که همین نشان از فراگیر بودن مصرف این کالای مضر است. حال همین کالای مضر با سوداگری هایی که ذکر آن رفت با کیفیتی نازل تر و قیمتی بالاتر به فروش می رسد.

اگرچه مصرف کنندگان سیگار به آسیب‌هایی که به خود می زنند واقف هستند اما این نافی وظایف سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تعزیرات نیست. تخلف در هر حوزه ای که باشد باید متوقف شود. 





:: موضوعات مرتبط: حوادث ، اتفاقات ، وقایع تلخ و شیرین و ... , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی احمدی
تاریخ : یک شنبه 25 اسفند 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: